Beheerder Buitenplaats Landgoed Middachten (24 tot 32 uur per week)

Wil jij deel uitmaken van een rijke geschiedenis op één van Nederlands mooiste en oudste landgoederen? Ben je op zoek naar een uitdagende functie in een unieke setting? Dan is de positie van Beheerder Buitenplaats op Landgoed Middachten iets voor jou.

Over Landgoed Middachten

Landgoed Middachten, nauw verweven met de Europese adellijke geschiedenis, ademt historie. Het landgoed, gedeeltelijk privé bewoond door de familie die al 800 jaar met Landgoed Middachten is verbonden, is in 2019 door de minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap aangewezen als één van 12 Nederlandse iconische rijksmonumenten.

Functieomschrijving

Als Beheerder Buitenplaats ben je verantwoordelijk voor het zakelijk, personele en financiële beheer van de buitenplaats (kasteel met bijgebouwen en tuin). Samen met een team van 7 vaste medewerkers, 12 beschermde werkplekken in de tuin, een flexibel team van oproepkrachten en 100 vrijwilligers, ben jij verantwoordelijk voor het financiële en personele reilen en zeilen van de buitenplaats, het dagelijks onderhoud van de tuin en gebouwen en de PR- en marketingactiviteiten. Ook organiseer je samen met de eventmanager evenementen in kasteel, tuin en park en heb je veelvuldig contact met gemeente en provincie. Samen met de Rentmeester, die verantwoordelijk is voor het bos, de agrarische grond en de overige gebouwen, speel je een cruciale rol in behoud en duurzame ontwikkeling van het gehele landgoed. Beheerder Buitenplaats en Rentmeester rapporteren aan de eigenaar, die nauw en intensief bij Landgoed Middachten betrokken is.

Jouw motto is: heb respect voor het verleden, oog voor de toekomst en houd rekening met de mogelijkheden en smaak van deze tijd

Verantwoordelijkheid en bevoegdheden

  • Financieel Beheer: Je bent financieel verantwoordelijk voor budget en budgetrealisatie van de buitenplaats. Ook de verzekeringen en IT vallen onder jouw verantwoordelijkheid
  • Personeel: Je geeft leiding aan de personeelsleden die aan jou rapporteren. Je draagt actief bij aan teamvorming en een plezierig en veilig werkklimaat
  • Vrijwilligers: je bent verantwoordelijk voor een effectief vrijwilligersbeleid en toont je betrokkenheid bij de vrijwilligersactiviteiten
  • Evenementen en openstelling: je initieert en organiseert samen met de eventmanager passende evenementen en zorgt voor openstelling van het landgoed
  • Pr en Marketing: Je bent aanspreekpunt voor externe partijen, waaronder de pers, en bent (eind)verantwoordelijk voor PR- en marketingactiviteiten, alsmede de sociale media.
  • Lokale contacten: Je draagt zorg voor de goede contacten met onder meer gemeente en provincie en zorgt voor de juiste vergunningen
  • Onderhoud en Beheer: je bewaakt mede de kwaliteit van het onderhoud van de tuin en het dagelijks onderhoud, inclusief de installaties, van kasteel met bijgebouwen
  • Neventaken: Je ondersteunt de eigenaar in zijn rol van secretaris van de stichtingen, bijvoorbeeld bij het opstellen van agenda’s, verslagen en jaarverslagen.

Functie-eisen

  • Afgeronde hbo-opleiding
  • Ervaring met leidinggeven en projectmanagement
  • Affiniteit met/kennis van cultureel erfgoed en monumenten
  • Gevoel voor stijl en traditie
  • Ervaring met fondsenwerving en het werken in een stakeholderveld met overheden, culturele organisaties, subsidieverstrekkers, etc
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal

Wat wij bieden

  • Een unieke en inspirerende werkomgeving op een historisch landgoed
  • Een bevlogen team van personeel en vrijwilligers om mee samen te werken
  • Een veelzijdige functie met ruimte voor persoonlijke groei en ontwikkeling
  • Een passend salaris, afhankelijk van leeftijd en ervaring. Het salaris is gebaseerd op de cao Bos en Natuur, onderdeel de Landschappen, functiegroep 8

Een 3 of 4-daagse aanstelling behoort tot de mogelijkheden. De ideale kandidaat is bereid op momenten buiten kantooruren, bijvoorbeeld tijdens evenementen in het weekeinde, te werken

Solliciteren ?

Wil je bijdragen aan de duurzame instandhouding van Landgoed Middachten? Stuur dan je CV en motivatiebrief voor maandag 30 september naar vacature@middachten.nl. We kijken uit naar je sollicitatie. Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.

cover foto Middachten def. (1)

Adres

Postadres: Landgoed Middachten 3
6994 JC  De Steeg
+31 (0)26 – 495 21 86
info@middachten.nl

Parkeren: parkeerplaats Smidsallee, 6994 BJ De Steeg
Bereikbaarheid OV: Buslijn 43, vanaf NS-stations Arnhem, Dieren of Rheden.

Openingstijden

De tuinen zijn geopend van juni t/m september van woensdag t/m zondag, 12.30 – 16.30 uur

Het kasteel is geopend op de zondagen in juli en augustus van 13.00 uur tot 16.00 uur (laatste toegang 15.00 uur).

Nieuwsbrief

Het gebruik van drones op het landgoed is niet toegestaan

Landgoed Middachten – De Steeg © 2024. Alle rechten voorbehouden.

MIDDACHTEN

Deze website maakt gebruik van cookies. Door op 'Accepteren' te klikken, ga je akkoord met het gebruik van alle cookies op deze website.